piątek, 1 lipca 2016

Podsumowanie czerwca plus book haul

Hej, hej, Kochani!
Końca dobiegł już czerwiec. Kiedy? Mam wrażenie, że dopiero pisałam podsumowanie maja... Był to dla mnie bardzo miły i pozytywny miesiąc, który spędziłam trochę na nauce, ale bardziej już na odpoczynku. Nadeszły wreszcie wakacje, przecudowny czas odpoczynku :) A jak wyglądał czerwiec czytelniczo?


 W czerwcu udało mi się przeczytać 11 pozycji. Miało być trochę więcej, ale od początku wakacji cierpię na jakoś niemoc czytelniczą i lektura w ogóle mi nie idzie :(   Mam nadzieję, że to się w końcu zmieni! Zbliża się Bookathon, w niedzielę planuję przedstawić moje plany na ten czas. Jestem z siebie dumna, że zdominowały moje lektury powieści polskich autorów, stanowią one ponad połowę książek z tego miesiąca! Trochę się nie wyrobiłam z recenzjami, ale nadrobię!


A oto pozycje, z którymi spędziłam czerwcowe dni:

1. William Styron - "Wybór Zofii"
Tłumaczenie:  Zbigniew Batko
Wydawnictwo: Muza
Rok wydania: 2001
Liczba stron: 672
Ile zajęła mi lektura?: 4 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)



2. Anna Elżbieta Branicka - "Rzymskie puzzle"
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 390
Ile zajęła mi lektura?:  3 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




3. Kiera Cass - "Książę i gwardzista"
Tłumaczenie: Małgorzata Kaczarowska
Wydawnictwo: Jaguar
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 224
Ile zajęła mi lektura?: 1 dzień
Ocena: 4/10 (może być)




4. Nikodem Pałasz - "Dobry Niemiec to martwy Niemiec"
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 404
Ile zajęła mi lektura: 3 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




5. Agnieszka Lingas-Łoniewska - "Bez przebaczenia"
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2010
Liczba stron: 337
Ile zajęła mi lektura?:  3 dni
Ocena: 3/10 (słaba)




6. Hanna Cygler - "Czas zamknięty"
Wydawnictwo: Rebis
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 303
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)





7. Samantha Shannon - "Zakon Mimów"
Tłumaczenie: Regina Kolek
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 534
Ile zajęła mi lektura?: 6 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)



8. Patrycja Gryciuk - "450 stron"
Wydawnictwo: Czwarta strona
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 412
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 5/10 (przeciętna)




9. Colleen Hoover - "Hopeless"
Tłumaczenie: Piotr Grzegorzewski
Wydawnictwo: Moondrive (Otwarte)
Rok wydania:  2014
Liczba stron: 379
Ile zajęła mi lektura?:  3 dni
Ocena: 6/10 (dobra)



10. Remigiusz Mróz - "Kasacja"
Wydawnictwo: Czwarta strona
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 494
Ile zajęła mi lektura?: 5 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)




11. Stephen King jako Richard Bachman - "Chudszy"
Tłumaczenie: Piotr Lipski
Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2008
Liczba stron: 405
Ile zajęła mi lektura: 2 dni
Ocena: 6/10 (dobra)




Jak więc widzicie, był to miesiąc pełen kontrastów - przeczytałam zarówno świetne, jak i beznadziejne książki. Oby w lipcu dominowały te świetne! W tym miesiącu przeczytałam 4554 strony (wow, jak to pięknie wygląda), czyli dziennie średnio 152 strony. Jest to mój, jak do tej pory, najlepszy wynik w 2016 roku.  Najlepszą pozycją tego miesiąca bez wątpienia "Wybór Zofii", który zmienił moje spojrzenie na świat, wstrząsnął mną i złamał mi serce. A najgorszą? Nad tym też nie musiałam się długo zastanawiać! Ten mało zaszczytny tytuł przypada książce Agnieszki Lingas-Łoniewskiej "Bez przebaczenia"... Jakie to było złe!

Czas na podsumowanie moich wyzwań!

  • Przeczytam tyle, ile mam wzrostu - 34,3 cm (łącznie 148,51/160 cm, kończymy to w lipcu!)
  • Wyczytuję domowe zapasy książek - 4 książki (łącznie 19)
  • Czytam Young Adult - 4 książki (łącznie 16)
  • Czytam nie tylko Amerykanów - 7 książek (łącznie - 7 w tej edycji, od początku roku 32)
  • Klucznik - zdobyłam 9 punktów (łącznie 54)
  • ABC czytania - 5 książek, 4 w kategorii pierwszej, 1 w kategorii 2 (łącznie 25, 19 w wariancie pierwszym, 12 w wariancie drugim)
  • Czytam powieści obyczajowe - 5 książek (łącznie 25)
  • Z listy 105 książek, które chcę przeczytać w 2016 roku - 3  (łącznie 32)
Czas na moją ulubioną część... Book haul! Mam nadzieję, że o żadnej pozycji nie zapomniałam! Standardowo, kilknięcie w tytuł przeniesie Was na odpowiednią stronę na LC.


Oliver Pötzsch - "Córka kata" - z wymiany książek
Remigiusz Mróz - "Kasacja" - prezent na dzień dziecka
Haley Tanner - "Vaclav i Lena" - z wymiany książek
Ismet Prcić - "Odłamki" - egzemplarz recenzencki


To był również najpiękniejszy miesiąc w karierze blogowej! Dobiłam ponad 21 tysięcy wyświetleń, zebrało mi się 100 obserwatorów - wkrótce z tej okazji pojawi się konkurs! Razem z Darią zorganizowałyśmy akcję Wakacyjne wyczytywanie, do której zgłosiło się aż 10 osób! Napisałam aż 17 postów, 8 recenzji i dziecko, z którego jestem najbardziej dumna - tekst o lekturach szkolnych, jeśli jeszcze go nie czytaliście, nadróbcie zaległości i koniecznie dajcie znać w komentarzu, co na ten temat myślicie!

Jakie mam plany na lipiec? Chciałabym przeczytać około 15 książek, na pewno Bookathon. Ograniczyć wypożyczanie książek z biblioteki. Ale lipiec to także, a może przede wszystkim ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY W KRAKOWIE! <3 <3 <3 W moim własnym, prywatnym mieście! Jestem strasznie podekscytowana, bo czekałam na to od 2013 roku, kiedy Franciszek na plaży w Rio powiedział, że widzimy się w Krakowie! Wiem, że prawdopodobnie te dni będą dla mnie wielką harówką, bo zgłosiłam się jako wolontariusz, ale wiem, że to będzie moje doświadczenie życia! Ktoś z Was wybiera się na ten event? 


Życzę Wam zaczytanego lipca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz