czwartek, 1 września 2016

Podsumowanie sierpnia plus bookhaul

Hej, hej, Kochani!
Ja chcę wakacje! Mój plan lekcji to taka beznadzieja... I jakoś przeraża mnie zaczyanjące się rozszerzenie i to wszystko... Niby przeżyłam pierwszą klasę, ale to, co mnie czeka jest straszne i zupełnie inne. Ale dam radę, bo kto, jak nie ja? 
Chociaż to, co było na wakacjach już raczej nie wróci (przez najbliższe dziesięć miesięcy), dziś czas podsumować sierpień i ogólnie, całe wakacje!



Zacznijmy może od tego, co się udało! W sierpniu nieco poszalałam z lekturami, udało mi się przeczytać aż 16 i to nienajcieńszych książek. Niestety, nieco słabiej poszło mi z recenzjami, kilka nadrobiłam w wersji mini, a dwie jeszcze ukażą się w najbliższych dniach. Oto i one:


1) Helen Bryan - "Oblubienice wojny"
Tłumaczenie:  Olga Kwiecień
Wydawnictwo: Edito
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 405
Ile zajęła mi lektura?: 11 dni (ach, to ŚDM)
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)



2) Graeme Simison - "Projekt Rosie"
Tłumaczenie: Maciej Potulny
Wydawnictwo: Media Rodzina
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 317
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)



3) Jakub Małecki - "Dygot"
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 316
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)




4) Justyna Wydra - "Esesman i Żydówka"
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 278
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




5) Colleen Hoover - "Ugly love"
Tłumaczenie: Piotr Grzegorzewski
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 338
Ile zajęła mi lektura?: 1 dzień
Ocena: 9/10 (wybitna)



6) Michel Houellebecq - "Uległość"
Tłumaczenie: Beata Geppert
Wydawnictwo: W.A.B.
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 285
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




7) Oliver Pötzsch - "Córka kata"
Tłumaczenie: Edyta Panek
Wydawnictwo: Espirit
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 477
Ile zajęła mi lektura?: 1 dzień
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




8) Mirosława Kareta - "Pokochałam wroga"
Wydawnictwo: WAM
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 434
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




9) Anna Ficner-Ogonowska - "Czas pokaże"
Wydawnictwo: Znak
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 715
Ile zajęła mi lektura?: 11 dni
Ocena: 3/10 (słaba)




10) Remigiusz Mróz - "Parabellum. Horyzont zdarzeń"
Wydawnictwo: Erica
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 312
Ile zajęła mi lektura: 1 dzień, lepiej nawet, jeden wieczór
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




11) Natalia Jagiełło-Dąbrowska - "Nasze kiedyś"
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 251/450, (Boże, ta książka była tak tragiczna, beznadziejna, okropna, że nie mogłam więcej! Błagam, nie czytajcie tego! To jedna Daria wie, jak bardzo cierpiałam, czytając ten wyrób książkopodobny)
Ile zajęła mi lektura: 7 dni
Ocena: 1/10 (beznadziejna)



12) Brittainy C. Cherry - "Kochając pana Danielsa"
Tłumaczenie: Katarzyna Agnieszka Dyrek
Wydawnictwo: Filia
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 432
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)



13) Stanisław Dygat - "Pożegnania"
Wydawnictwo: Czytelnik
Rok wydania: 1969
Liczba stron: 206
Ile zjaęła mi lektura: 1 dzień
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)





14) Małgorzata Okrafka-Nędza - "Bóg liczy łzy kobiet"
Wydawnictwo: Fronda
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 180
Ile zajęła mi lektura?: 1 dzień
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




15) Victoria Aveyard - "Szklany miecz"
Tłumaczenie: Adriana Sokołowska-Ostapko
Wydawnictwo: Moondrive (Otwarte)
Liczba stron: 560
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




16) Szymon Nowak - "Dziewczyny wyklęte 2"
Wydawnictwo: Fronda
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 543
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)





Uf, to już wszystko! Łącznie w tym miesiącu przeczytałam 6049 stron, czyli dziennie średnio 195. 

Jaka jest najlepsza książka tego miesiąca? Bez wątpienia - "Ugly love" Colleen Hoover, natomiast najgorszą, również bez chwili zastanowienia pseudoksiążka Natalii Dąbrowskiej - "Nasze kiedyś". Wow, obie te książki to erotyki...

Może czas rozliczyć się z wyzwań, co Wy na to?


  • Wyczytuję domowe zapasy książek - 11 (łącznie 37)
  • Czytam young adult - 3 (łącznie 23)
  • Czytam nie tylko Amerykanów - 12 (łącznie 44)
  • ABC Czytania - 4 - 2 w wariancie pierwszym, 2 w wariancie drugim - (łącznie 39,23 w wersji pierwszej i 15 w wersji drugiej)
  • Czytamy ksiażki obyczajowe - 8 (łącznie 38)
  • Z listy 105 książek, które chcę przeczytać - 4 (łącznie 41)
Niestety, to chyba koniec dobrych wiadomości. Co do moich wakacyjnych, serialowo-literackich planów, cóż, w większości pozostały planami. Nie przeczytałam tyle, co w zeszłego wakacje, nie obejrzałam ani jednego serialu w całości.Ale wakacje nie były staracone, dużo spotykałam się ze znajomymi, zaangażowałam się w Światowe Dni Młodzieży. Ja chcę to przeżyć jeszcze raz!


To na sam koniec może bookhaul? W tym miesiącu nie był, dzięki Bogu, zbyt obfity <mój portfel mi dziękuje>. 


Amy Harmon - "Prawo Mojżesza" - egzemplarz recenzencki



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz