sobota, 1 października 2016

Podsumowanie września plus book haul

Hej, hej, Kochani!
Pierwszy miesiąc szkolnej udręki już za nami, okazało się, że moje obawy są słuszne i ciężko mi znaleźć czas na cokolwiek. Dużo się uczę (za dużo), przerabiam tryliardy lektur (obecnie siódmą, fajnie, nie?) i wkuwam daty. A teraz kolejny miesiąc zapowiada się jeszcze ciekawiej, bo wracam do nauki włoskiego. Ale, co to dla mnie!




Pomimo tego zamieszania szkolnego, wrzesień okazał się miesiącem dość dobrym czytelniczo, myślałam, że będzie znacznie, znacznie gorzej. Niestety, znów nie wyrabiam się z recenzjami, ale dziś postaram się napisać dwie i jakoś w przyszłym tygodniu je dodać. Na szczęście większość książek, które przeczytałam w całości (dwie odłożyłam) było naprawdę świetnych!  A oto moje wrześniowe lektury:

1) Amy Harmon - "Prawo Mojżesza"
Tłumaczenie: Marcin Machnik
Wydawnictwo: Edito
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 360
Ile zajęła mi lektura?: 5 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)



2) Agnieszka Osiecka i Jeremi Przybora - "Listy na wyczerpanym papierze"
Wydawnictwo: Agora SA
Rok wydania: 2010
Liczba stron: 216
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




3) Hanna Cygler - "Pokonani"
Wydawnictwo: Rebis
Rok wydania: 2015
Liczba stron:  391
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




4) Diane Chamberlain - "Zatoka o północy"
Tłumaczenie: Teresa Komłosz
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 509
Ile zajęła mi lektura?: 4 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)



5) William Szekspir - "Hamlet"
Tłumaczenie: Józef Paszkowski
Wydawnictwo: Greg
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 161
Ile zajęła mi lektura?: 1 dzień
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




6) Lauren Oliver - "Delirium"
Tłumaczenie: Monika Bukowska
Wydawnictwo: Moondrive (Otwarte)
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 357
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)



7) William Szekspir - "Makbet"
Tłumaczenie: Józef Paszkowski
Wydawnictwo: Greg
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 107
Ile zajęła mi lektura?: 1 dzień
Ocena: 9/10 (wybitna)




8) Edward Łysiak - "Kresowa opowieść. Michał"
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 374
Ile zajęła mi lektura?: 4 dni
Ocena: 6/10 (dobra)





9) Cora Carmack - "Coś do stracenia"
Tłumaczenie: Iwona Wasilewska
Wydawnictwo: Jaguar
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 304
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




10) Jakub Małecki - "Ślady"
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 297
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)




We wrześniu łącznie przeczytałam 3076 stron, czyli dziennie średnio 103
Jaka książka zrobiła na mnie największe wrażenie we wrześniu? Trudno powiedzieć, dlatego to zaszczytne miejsce przyznaję dwóm lekturom - "Śladom" Jakuba Małeckiego i "Prawu Mojżesza" Amy Harmon. Najgorszą lekturą jest za to "Kresowa opowieść. Michał" Edwarda Łysiaka, choć wcale nie była aż tak bardzo zła.

Czas podsumować wyzwania - niestety, było słabiutko!


  • Wyczytuję domowe zapasy - 5 (łącznie 42)
  • Czytam Young Adult - 3, w tym jedna niezrecenzowana (łącznie 26)
  • Czytam nie tylko Amerykanów - 6, w tym dwie niezrecenzowane (łącznie 50)
  • Obyczajowe - 6, w tym dwie niezrecenzowane (łącznie 44)
  • Z listy 105 książek, które chcę przeczytać - 5 (łącznie 46)


A co, jeśli chodzi o book haul? Ten miesiąc znów był skromniutki, zalewdwie 3 pozycje, ale w październiku sobie odbiję!

Oto moje nowości:


Marek Harny - "Wolontariuszka" - z wymiany książkowej
Amy Harmon - "Pieśń Dawida" - egzemplarz recenzencki
Jakub Małecki - "Ślady" - egzemplarz recenzencki

Kochani, życzę nam wszystkim zaczytanego października! Ja właśnie zaczynam już drugą książkę w tym miesiącu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz