poniedziałek, 14 listopada 2016

Mini Maratonowy Tag Książkowy 2

Hej, hej, Kochani!
W kwietniu na blogu pojawił się tag, który stworzyłyśmy w grupie Mini Maratony Czytelnicze, którą założyła Kitty Ailla. Dzisiaj przychodzę do Was z drugą odsłoną tego tagu! Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu!





Suomi dla Ola K. - bohater z zasadami 
Dzięki, Sumoi, niech wszyscy wiedzą, że jestem nudziarą! Bohaterem z silnymi zasadami moralnymi z pewnością był Tarrou, jeden z bohaterów "Dżumy" Alberta Camusa - mojej ostatniej lektury. Mężczyzna chciał przejśc przez życie sprzeciwiając się śmierci. Jego największym celem było osiągnięcie świętości bez Boga.

Ola K. dla Suomi - bohaterka z obsesją na jakimś punkcie
No, i pięknie, znów lektury! Tak się kończy rozszerzenie z polskiego! Przemyślny szlachcic Don Kichot z La Manczy z pewnością miał obsesję na punkcie ksiąg rycerskich. Tak silną, że zostawił swoje uporządkowane życie szlachcica i postanowił zostać błędnym rycerzem... Swoją drogą, nie pomyślałabym, ze ta książka aż tak mi się spodoba!



Meredith dla Justyśka - fajna bohaterka-mama
Chyba pójdę totalnie na łatwiznę, bo nic nie przychodzi mi do głowy... Niech będzie Rosie z "Love, Rosie". Pomimo wczesnego zajścia w ciążę, Rosie była pełna wigoru i wydaje mi się, że była super mamą dla swoich dzieci. Aż mam ochotę odświeżyć sobie tę genialną książkę!



Justyśka dla Meredth - bohater nie bojący się nowych wyzwań

Bo tag bez "Przeminęło z wiatrem" to tag stracony! Oczywiście, że Scarlett o'Hara! Obojętnie w jakiej sytuacji życiowej się nie znalazła, zawsze spadała na cztery łapy! Nie wahała się wyjść za mąż bez miłości czy cieżko pracować, by utrzymać ukochaną Tarę.



KittyAilla dla Jellyfih - główny bohater jest studentem 
Bohaterowie tej książki to właściwie tylko studenci. Piękny obraz studenckiego życia, tak kuszący, że oh, tak bardzo chcę już dorosnąć. Mowa oczywiście o "Coś do stracenia" Cory Carmack.
Jellyfish dla KittyAilla - silna, twarda i harda bohaterka

Główna bohaterka mało znanej (niestety) książki Marii V. Snyder, Yelena, jest zdecydowanie kick-assową bohaterką ( tak, jak Kitty). Nie boi się podjąć ryzyzka, by ratować swoje życie, ale nie jest też lekkomyślna. Uwielbiam ją!


Bookworm dla Patrycja ‘Pyciaaa’ - bohaterka, która odbywa podróż (w przenośni) 
Jeśli chodzi o podróż w przenośni, to można tak nazwać wewnętrzną przemianę głównej bohaterki książki "Wbrew sobie", która z zimnej, rozpieszczonej egoistki stała się dojrzałą osobą, dostrzegającą problemy innych. Natomiast dosłowną podróż odbyła Evangeline z książki "Oblubienice wojny", która, uciekając przed konskewencjami swojego romansu, musiała opuścić USA i udała się do Anglii.

Patrycia ‘Pyciaaa’ dla Bookworm - książka, która wywołała w tobie niemożliwą do opanowania burzę emocji .

Zdecydowanie "Ugly love" Colleen Hoover! Najlepsza z jej książek! Złamała moje serce, doprowadziła mnie do łez, wściekłości, rozpaczy, a na końcu - wzruszenia. Jeśli jeszcze nie czytaliście, nadróbcie koniecznie!


Miasto Książek dla Doomisia - książka idealna według ciebie  
"Przeminęło z wiatrem"! Ta książka ma wszystko, co jest potrzebne genialnej książce - wspaniałe odmalowaną rzeczywistość, cudownych bohaterów, poruszający wątek miłosny, jest pisana cudownym stylem! KOCHAM!

Doomisia dla Miasto Książek - książka z miastem, w którym chciałabyś się znaleźć
Nooo, nie! Ale ja nie czytałam nic, co działoby się w Bolonii! Tak nieco naciągając, akcja "Miraży" Sylwii Zientek rozgrywa się w przedwojennej Warszawie, którą chciałabym zobaczyć - ale przedwojenną, nie obecną!


Życie w książkach dla WiktoriaCzytaRazemZWami - dobra książka z motywem mitologii 
Poddaję się! Nic takiego nie przeczytałam!

WiktoriaCzytaRazemZWami dla Życie w książkach - najlepszy klasyk, jaki czytałeś
Aleeee... Tylko jeden? To ja sobie naciągnę! Poza "Gone with the wind", o którym już wspomniałam, że jest książką idealną. Ale jednym z moich ulubionych klasyków jest także "Duma i uprzedzenie" autorstwa Jane Austen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz