piątek, 17 lutego 2017

Polski Book Tag

Hej, hej, Kochani!
Dzisiaj witam Was wraz z Tagiem, do którego w listopadzie nominowała mnie  Kitty Ailla. Wiem, to beznadziejne, że aż tak się nie wyrabiam, ale powoli z tego wychodzę! Naprawdę! Możecie już mnie nominować do innych, a ja wkrótce opublikuję mój autorski! Baner, którego użyłam pochodzi z bloga Zakątek Czytelnika.


1. Ulubiona polska książka.
No nie, ale jak to, tylko jedna? Tak się da? Przecież ja kocham tyle polskich książek! Ale jako pierwsze przyszło mi do głowy dzieło Remigiusza Mroza - "Kasacja". Właściwie może to się odnieść do całego cyklu o Joannie Chyłce i jej aplikancie Kordianie Oryńskim. Uwielbiam tę książkę za wartką akcję, wspaniałych, pełnokrwistych bohaterów oraz cudowny, pełen humoru język.

2. Ulubiony polski autor
Hmmm... Chyba nikt się tego nie spodzieewał... Remigiusz Mróz!

3. Ulubione wydawnictwo
Przyznam, że raczej nigdy na to uwagi nie zwracam. Bardzo lubię Sine Qua Non, wydawnictwo Znak, miło mi się czyta książki wydane przez Rebis.

4. Lubiany przez ciebie klasyk, który został napisany przez Polaka.
Ostatni polski klasyk, z jakim miałam do czynienia jest "Potop"... Ale to zdecydowanie nie jest moja ulubiona książka. Ale, może Was zaskoczę, bo będzie to inna książka Henryka Sienkiewicza - "Quo Vadis". Zastanawiałam się ostatnio, czy mój dobry odbiór tej książki nie wynika nieco z faktu, że czytałam ją z własnej, nieprzymuszonej woli. Tak czy inaczej, uwielbiam Petroniusza, Marka Winicjusza, wspaniale odmalowany Rzym - stolicę rozpusty i grzechu oraz opowieśc o początkach chrześcijaństwa.



5. Polski gniot
To chyba żadna niespodzianka... "Nasze kiedyś" Natalii Jagiełło-Dąbrowskiej było najgorszą książką, jaką w życiu czytalam!

6. Która polska okładka podoba ci się bardziej niż jej zagraniczny pierwowzór?
Polska okładka może nie jest idealna, ale zagraniczna to totalny kicz!



7. Jaka książka według ciebie powinna pozostać w oryginalnej okładce?

Oryginalna okładka jest niesamowita i zdecydowanie inna niż większość na rynku wydawniczym. Mowa o "Wszystkich jasnych miejscach".

8. Na jaką polską premierę najbardziej wyczekujesz?
"Zakazane życzenie"! Już sama okładka jest niesamowita! Byle do pierwszego marca!

9. Wolisz krakowskie czy warszawskie targi książki?
Nie będę obiektywna, bo nigdy na Warszawskich nie byłam, wybieram się w tym roku. Ale myślę, że Krakowskie zawsze będą bliższe mojemu sercu, bo wiecie, to w moim mieście jest, mogę być codziennie, dojazd mam w miarę prosty i nie ma tego pośpiechu!

10. Wymień swoich ulubionych polskich booktuberów/blogerów książkowych.
O kurczę, ale ja na pewno i kims zapomnę: 

Do zrobienia Tagu nominuję wszystkie te dziewczyny!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz