poniedziałek, 24 lipca 2017

Nieuleczalny Książkoholizm Book Tag by Kitty Ailla

Hej. hej, Kochani!
Czas zacząć świętować! Już jutro mój blog będzie obchodził drugie urodziny. Jako, że pierwsze z powodu Światowych Dni Młodzieży przeszły jakoś tak bez echa, w tym roku postanowiłam zorganizować cały sepcjalnny tydzień. Zaczynamy od tagu, który specjalnie na tę okazję stworzyła Kitty Ailla!




1. Panda - czyli twoja ulubiona książka, która wciąga mimo braku pędzącej na łeb na szyję akcji
Jedną z moich ukochanych powieści, która wpłynęła na to, jak patrzę na świat, która zachwyciła mnie od pierwszej do ostatniej strony są "Wielkie nadzieje". Jest to obraz dorastania - pozbywania się złudzeń, doznawania smaku pierwszych rozczarowań.  Choć akcja rozwija się powoli,  ksiązka niesamowicie wciąga!

2. Nieuleczalny książkoholizm - książka, z której nie możesz się wyleczyć
Zakochana już od lat. Książka, która podbiła moje serce już trzy lata temu. Pomimo że "Przeminęło z wiatrem" przeczytałam już tak dawno, wciąż myślę o tej historii.

3. Gra w kropki - książka z beznadziejną korektą, ale z cudowną treścią
Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie takiej książki. Korekta może zawalić wszystko.

4. Zmierz się z tytułami - najdłuższy tytuł, jaki czytałaś
Kolejne trudne pytanie. Kitty, Ty mnie chyba nie lubisz. Nie jestem pewna. czy rzeczywiście są to najdłuższe, ale jedne z bardziej rozbudowanych - "Biała jak mleko, czerwona jak krew" Alessandra d'Avenio oraz "Nie machaj do mnie czerwoną chorągiewką" Elżbiety Zdrojowej-Krawiec.

5. Wakacyjne wyczytywanie - książka, którą poleciła ci przyjaciółka i obie ją kochacie
Dużo tego! Mam mnóstwo przyjaciółek, ale niech będą wspólne zainteresowania moje i Kitty - "Siła trucizny" - cudowna, bardzo tajemnicza, ze wspaniałą główną bohaterką! Obie przepadamy także za serią o Wiktorii Biankowskiej - ja cenię ją szczególnie za humor i za Beletha.

6. Idę na pole vs idę na dwór - książka, w której autor używa gwary
Na pole się chodzi kurczę, nie na jakiś dwór...Jako, że human niszczy moje życie, muszę wspomnieć o "Chłopach" Władysława Reymonta. Na szczęście w całości jeszcze nie czytałam, ale fragmenty, które poznałam w czasie ćwiczeń maturalnych upewniły mnie, że będę miała z nią OGROMNE problemy!

7. Mam dwa latka - autor, którego kochasz od co najmniej dwóch lat
Miałam mówić, że Remigiusz, ale jego poznałam dopiero w ubiegłym roku, o nie! W takim razie stawiam na Colleen Hoover, której twórczość odkryłam w 2015 roku dzięki czytanej na Wattpadzie "Pułapce uczuć". Od razu zakochałam się w jej pełnych emocji i uczuć książkach!

8. Profil 'human' - lektura szkolna, którą przeczytałaś, choć nie musiałaś
Ale, ale... Ja jestem na humanie! Nie ma lektury, której NIE MUSIAŁABYM przeczytać! Postawię więc na książkę, którą przeczytałam na długo przed tym, jak była moją lekturą. Mowa o "Kamieniach na szaniec" Aleksandra Kamińskiego. Dwudziestowieczną historią Polski interesuję się od małego, więc nic dziwnego, że losy Zośki, Alka i Rudego poznałam już w V klasie podstawówki.

9. Majowe zaczytanie - książka idealna na jeden wieczór
Do tej kategorii idealnie pasuje mi przeczytane w czasie tegorocznego majowego maratonu "Kiedy byłeś mój". Jest to bardzo lekki romans, rzucający inne światło na historię Romea i Julii. Jego plusami są zdecydowanie lekki styl oraz budzący sympatię bohaterowie. Zdecydowanie dobry wybór, jeśli szukacie lekkich i niezobowiązujących pozycji!

10. Literacka podróż po świecie - jakiej narodowości autorów czytasz najwięcej?
Wydaje mi się, że wciąż najwięcej Amerykanów. Może dlatego, że są oni najbardziej promowani? Jednak coraz większą atencją obdarzam także Polaków - myślę, że duża w tym rola autorów takich, jak Remigiusz Mróz, którzy zdecydowanie UZALEŻNIAJĄ!

11. Książkowy sąd - książka z motywem rozprawy sądowej
Coś mało Mroza w tym tagu.. Ale jaka książka byłaby lepsza, niż cykl thrillerów prawniczych, których bohaterką jest Joanna Chyłka. Powieści te ukazują gorszą, mniej znaną stronę polskiego sądownictwa, w którym wszelkie chwyty są dozwolone.

12. Żaba, która nie skrzeczy - książka, w której brakowało ci czegoś, czego oczekiwałaś
Z przykrością muszę stwierdzić, że jest to niedawno przeczytany "Immunitet" Remigiusza Mroza. Jak wiecie, uwielbiam cykl o Joannie Chyłce, jednak tutaj brakowało mi nieco świeżości, humoru, zaskoczeń i tego, za co tak pokochałam ten cykl. Miejscami się nudziłam, a myślałam, że przy tym autorze jest to niemożliwe.

13. Filiżanka na tarasowym stole - nietypowe rozwiązanie zastosowane w książce (edytorskie, graficzne lub akcji)
W życiu trzeba być kreatywny, co nie, Kitty?  Zdecydowanie nietypowym zabiegiem narracyjnym jest taki, jaki obrały autorki "Klątwy przeznaczenia" - Monika Magoska-Suchar i Sylwia Dubielecka. Narracja trzecioosobowa ni z tego, ni z owego przechodzi w narrację pierwszoosobową z perspektywy niewiadomo jakiego bohatera. Niestety, ten zabieg był moim zdaniem zbędny.

14. Spacer po Plantach - twoje ulubione miejsce na spacery
Dla mnie nie tak duże ma znaczenie gdzie, ale z kim... Wiadomo, jak ktoś mieszka na moim osiedlu, to spacerujemy po okolicy - ale nie polecam, nie ma chodników, za to wszędzie są dzikie, szczekające psy, zwłoki rozjechanych zwierząt i pijani starsi panowie okazujący ci swoją atencję... Nie, nie, nie! Za to bardzo lubię spacerki Bulwarami Wiślanymi, gdzie zawsze można spotkać ciekawych ludzi. Można usiąść na trawce, napić się jakiegoś pysznego napoju, poopalać. Swój urok ma także spacerek po Plantach, zwłaszcza w upalne dni. Piękny jest także Kazimierz, gdzie każde miejsce aż prosi - zrób sobie tu zdjęcie. Po prostu, kocham Kraków.

15. Big big smile - coś, co zawsze sprawia, że się uśmiechasz!
Trudne pytanie, bo osoby, które mnie znają, wiedzą, że mam uśmiech na twarzy przez niemal dwadzieścia cztery godziny i przez siedem dni w tygodniu :) Ale na pewno do takich rzeczy należą rozmowy z moimi przyjaciółmi, jedzenie, dobre książki, jedzenie, komentarze na blogu, jedzenie :P

Mam nadzieję, że tag przypadł Wam do gustu! Dziękuję Kitty za tak wspaniały urodzinowy prezent (prawie przebił kapcie). Będzie mi bardzo miło, jeśli też go wykonancie, do czego szczególnie zapraszam:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz