poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Polskie seriale book tag

Hej, hej, Kochani!
Ostatnio zostałam zalana wprost różnymi nominacjami do tagów. Jest mi bardzo miło, że o mnie myślicie :) Dzisiaj przychodzę z odpowiedzią na autorski tag Aleksandry z Bluszczowych recenzji - bardzo dziękuję za nominację, moja Kochana!

Klan – seria, która ciągnie się nieskończenie długo
Odpowiem trochę na przekór, bowiem w przeciwieństwie do Klanu - swoją drogą, wiecie, czy to wciąż leci? - ta seria może się jeszcze ciągnąć, ciągnąć i ciągnąć. Mowa o Joannie Chyłce autorstwa Remigiusza Mroza! Mam nadzieję, że pisarzowi nigdy nie zabraknie pomysłów na kolejne komplikacje w życiu prawniczki!

Kryminalni – seria, w której spotkania z nieboszczykami to chleb powszedni
Nie, żebym była monotematyczna, ale... Po raz kolejny Remigiusz zdominuje mój tag! Trup gęsto ściele się w opisywaych w serii o komisarzu Forście Tatrach, gdzie na Bogu ducha winnych turystów oraz nieustraszonego stróża prawa czyha nieobliczalna Bestia z Giewontu.

Czterej pancerni i pies – książka z wojną w tle
Mogłabym dać Parabellum wiadomego autora, ale przynajmniej udawajmy, że czytam coś innego xD Książką z wojną w tle, która absolutnie mnie zachwyciła i którą pokochałam z całego serca jest Czerń i purpura Wojciecha Dutki  opowiadająca o zakazanej relacji pomiędzy esesmanem a żydowską więźniarką w Auschwitz. Jednak powieść ta nie jest jedynie banalnym romansem, świetnie ukazuje realia obozowe, a także indoktrynację dokonywaną w III Rzeszy.

Przyjaciółki – książka, w której przyjaźń jest najważniejsza
Przyjaźń i dbanie o tę drugą jest bardzo ważne dla bohaterek Akademii wampirów Richelle Mead. Relacja Lissy i Rose jest wyjątkowa - obie stawiają siebie nawzajem na pierwszym miejscu i zrobią wszystko dla dobra tej drugiej. 

Na dobre i na złe – książka, która jest w stanie wyleczyć z ponurego nastroju
Kiedy czytacie Ostatnią arystokratkę Evzena Bocka z całą pewnością nie możecie się smucić! Absurdalne przygody zubożałej dziedziczki czeskiego zamku, rozpoczynające się od próby przewiezienia skremowanych zwłok przodków w torebkach po orzeszkach ziemnych, wywołują uśmiech na twarzy nawet wtedy. kiedy cały świat zdaje się być przeciwko Wam. 

M jak miłość – książka pełna rodzinnego ciepła
Jako pierwsza przyszła mi na myśl nie powieść, lecz seria - bo naprawdę trudno zdecydować się na jeden tom. Jeżycjada Małgorzaty Musierowicz przedstawia losy kilku rodzin, każdej innej, jednak niemal zawsze kochającej się. Najważniejsi zdają się być Borejkowie - różniąca się od przeciętnej, jednak cudowna rodzina, w której każdy chciałby żyć!

13 posterunek – książka pełna absurdów
Tak, jak autorka tagu zdecydowałam się na Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender. Niestety, ta książka była dla mnie nieco za bardzo absurdalna i się na niej zawiodłam.

O mnie się nie martw – bohater, który potrafi postawić na swoim
Tym razem postawię na bohaterkę ostatnio recenzowanej przeze mnie powieści historycznej Roberta Forysia Gambit hetmański. Marysieńka, żona Jana Sobieskiego doskonale wiedziała, co chce osiągnąć. Niewiele było w stanie stanąć jej na przeszkodzie, a na drodze do celu kobieta nie wahała się sięgnąć po żadne środki.

Ojciec Mateusz – bohater wpychający nos w nie swoje sprawy
Aleeee... ja lubię ojca Mateusza xD Baaardzo trudna kategoria! Postanowiłam zdecydować się na Anię Shirley, choć jest to baaardzo naciągane. Ania interesowała się życiem swoich bliskich i chciała na nie wpłynąć, by ci byli bardziej zadowoleni z tego, co ich dotyka.

Pierwsza miłość – bohater, który próbuje odnaleźć swoją drugą połówkę
 To, jak wykonuję ten  tag nie jest jakoś porywająco oryginalne... Po raz kolejny pasuje mi bohaterka serii Richelle Mead. Rose, po stracie Dimki nie waha się sięgnąć nawet po nielegalne środki, by go odnaleźć! Żadne przeszkody ani trudności nie są w stanie odwieźć jej od pragnienia ponownego spotkania ukochanego i ocalenia go. 

Miodowe lata – bohater, który ma wiele pomysłów na życie
Upsss... Znowu nie mam pomysłu! Jako jedyni przychodzą mi na myśl Kielmicze z Potopu, którzy, by wypełnić sakwy złotem sięgali po różne środki... Zazwyczaj nielegalne!

Brzydula – bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę
Wstąpienie myślami na obszar Potopubyło ZŁYM pomysłem. Baaardzo złym. Bo Kmicic się przecież tak zmienił... Ale nie myślmy o szkole, są wakacje! Kordian Oryński na przełomie kolejnych tomów serii o Joannie Chyłce przeszedł ogromną metamorfozę. Z nieśmiałego idealisty zmienił się w znającego swoje atuty, pewnego siebie mężczyznę oraz sprawnego prawnika. Bardzo podoba mi się ta przemiana!

Alternatywy 4 – bohater-despota
Myślę, że tytułowy bohater Przypadku Adolfa H. Erica Emmanuela Schmitta nada się idealnie. Autor daje na niepowtarzalną szansę zajrzenia w głąb umysłu psychopaty, który zawładnął światem. A przecież niewiele brakowało, by stał się słynnym malarzem.

Ranczo – bohater, który wywołuje ogromne zamieszanie
Kiedy Sara Crewe, tytułowa bohaterka Małej księżniczki Frances Hodgson Burnett pojawiła się na pensji panny Minchin, od razu wzbudziła sensację. Jej strojne ubrania i klasa wzbudzały sprzeczne emocje, jednak swoją dobrocią Sarze udało się zjednać sobie większość dziewcząt.

Do zrobienia tagu nominuję:
Coś do przeczytania
Praktycznie kosmetycznie
Niesamowity świat książek
Książkowe zamieszanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz