piątek, 1 września 2017

Podsumowanie sierpnia

Hej, hej, Kochani!
Stało się najgorsze! Wakacyje dobiegły końca, pora powrócić do rutyny, do szkolnych obowiązków i innych smutnych rzeczy :(  Sama się dziwię, jak szybko mija mi czas i jak często nadchodzi czas na pisanie podsumowania. Sierpień był dziwnym, bardzo leniwym miesiącem. Dużo korzystałam z tego, że jestem krakowianką - kina, muzea, zakupy, kawiarnie. Dużo spotykałam się z moimi przyjaciółmi, ale też dużo po prostu odpoczywałam.Wybrałam się też na dwudniową wycieczkę do Sandomierza razem z moją ukochaną przyjaciółką.  Dlatego teraz jestem pełna sił, by zmierzyć się z wyzwaniami, jakie niesie ze sobą klasa maturalna!


Czytelniczo sierpień był bardzo udanym miesiącem. Przeczytałam aż trzynaście książek, z czego większość oceniłam niezwykle wysoko. Cieszę się też z tego, że w większości były to polskie utwory! A oto i moje sierpniowe lektury:



1) Patrycja Bukalska - "Sierpniowe dziewczęta'44"
Wydawnictwo: Trio

Rok wydania: 2013
Liczba stron: 306
Ile zajęła mi lektura?:  2 dni
Ocena: 10/10 (arcydzieło)




2) Viktor Arnar Ingolfssom - "Tajemnica wyspy Flatey"
Tłumaczenie: Jacek Godek
Wydawnictwo: Edito
Rok wydania: 2017
Liczba stron:  250
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 6/10 (dobra)



3) Justyna Kopińska - "Polska odwraca oczy"
Wydanictwo: Świat książki
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 234
Ile zajęła mi lektura?: 5 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)




4) Remigiusz Mróz - "Inwigilacja"
Wydawnictwo: Czwarta strona
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 594
Ile zajęła mi lektura?:  2 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)




5) Julie Israel - "Indeks szczęścia Juniper Lemon"
Tłumaczenie: Joanna Dziubińska
Wydawnictwo: IUVI
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 373
Ile zajęła mi lektura?: 6 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)



6) Szczepan Twardoch - "Drach"
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 400
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 6/10 (dobra)




7) Dominika Rosik - "Projekt Królowa"
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 560
Ile zajęła mi lektura?: 4 dni
Ocena: 5/10 (przeciętna)





8) Chika Unigwe - "Fatamorgana"
Tłumaczenie: Maja Porczyńska-Szarapa
Wydawnictwo: W.A.B.
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 317
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)



9) Elżbieta Cherezińska - "Legion"
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 2013
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 10/10 (arcydzieło)





10) Marie Rutkoski - "Pojedynek"
Tłumaczenie: Joanna Wasilewska
Wydanictwo: Feeria Young
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 384
Ile zajęła mi lekutra?: 3 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




11) Tarryn Fisher - "Bad mommy. Zła mama"
Tłumaczenie: Agnieszka Brodzik
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 312
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




12) Brittainy C. Cherry - "Art & Soul"
Tłumaczenie: Katarzyna Agnieszka Dyrek
Wydawnictwo: Filia
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 432
Ile zajęła mi lektura?: 1 dzień
Ocena: 9/10 (wybitna)




13) Mia Sheridan - "Bez słów"
Tłumaczenie: Martyna Tomczak
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 384
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 3/10 (słaba)




W sierpnu przeczytałam 5346 stron, czyli średnio 172 strony dziennie. Jestem zadowolona z tego wyniku, biorąc pod uwagę to, jak wiele czasu spędziłam poza domem. Najlepszą książką w tym miesiącu, w którym trafiły się przecież aż dwie pozycje ocenione na maksymalną liczbę gwiazdek zostają "Sierpniowe dziewczęta'44" Patrycji Bukalskiej, a najgorszą z całą pewnością tragiczne "Bez słów" Mii Sheridan.

Czas podsumować moje postępy w wyzwaniach!

  • Wyzwanie wiedźmy - 1  (łącznie 10/12)
  • Wyzwanie biblioteczne - 5 (łącznie 30)
  • Z półki - 5 (łącznie 20)
  • Wypożyczone - 2 (łącznie 32)
  • Grunt to okładka - 5 (łącznie 20)
  • Czytamy powieści obyczajowe - 6 (łącznie 40)
Czas więc zacząć dość trudny czas - klasę maturalną, co oznacza dużo nauki, dużo lektur i mało czasu na bloga - postaram się jednak, żeby Nieuleczalny Książkoholizm nie zginął!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz